PROSLAVA CVJETNICE U KUĆI MATICI

Spomen na Gospodinov mesijanski ulazak u Jeruzalem, kojeg slavimo na Cvjetnicu, proslavljen je u Šibenskoj biskupiji zbog epidemioloških mjera, prema uputama biskupa Tomislava Rogića, u pojedinim župama, bez zajedničke proslave za grad Šibenik kao ranijih godina. Tako smo i mi proslavile Cvjetnicu, 28. ožujka u našoj samostanskoj kapeli Gospe od Zdravlja u Kući matici. Obred blagoslova maslinovih grančica s procesijom i svetu Misu predvodio je don Roko Glasnović.

            U svojoj propovijedi osvrnuo se na poseban način na Isusovu smrtnu agoniju i osjećaj napuštenosti – „Bože moj, Bože moj, zašto si me ostavio?“ – iz koje Krist izlazi kao pobjednik, predajući svoj duh Ocu. Smisao Kristova predanja sažeo je na najljepši način sv. Pavao u Poslanici Filipljanima (2,8-9), pročitanoj u misnim čitanjima: „Krist Isus, trajni lik Božji, nije se kao plijena držao svoje jednakosti s Bogom, nego sam sebe ‘oplijeni’ uzevši lik sluge, postavši ljudima sličan; obličjem čovjeku nalik, ponizi sam sebe, poslušan do smrti, smrti na križu. Zato Bog njega preuzvisi i darova mu ime, ime nad svakim imenom, da se na ime Isusovo prigne svako koljeno nebesnikâ, zemnikâ i podzemnikâ. I svaki će jezik priznati: ‘Isus Krist jest Gospodin!’ – na slavu Boga Oca.“

            Don Roko je izdvojio pojedine likove i njihovo ponašanje iz opisa Muke Gospodina našega Isusa Krista (Mk 14, 1 – 15, 47), primjerice Petra koji je od hrabrog i odvažnog apostola, spremnog poći u smrt s Kristom, postao plašljiv i zatajio ga. U Kristovoj muci pojavljuju se i mnogi „sporedni“ likovi, primjerice Šimun Cirenac, prolaznik koji je dolazio iz polja i pomogao je nosti Isusu križ, zatim Josip iz Arimateje, ugledan vijećnik „koji također iščekivaše kraljevstvo Božje“. On se odvažio ući k Pilatu i zatražiti tijelo Isusovo. Kupio je platno, skinuo Isusovo tijelo s križa i zavio ga u platno te položio u grob izduben iz stijene. I dokotrljao je kamen na grobna vrata. U Muci se pojavljuju i mnoge žene: Marija Magdalena i Marija, majka Jakova Mlađega i Josipa, i Saloma i mnoge druge žene koje uziđoše s  Isusom u Jeruzalem. Svi likovi, njihove geste i razmišljanje, služe nama za pouku.